פתיחת סתימת שורשים

אם בגינת הבית שלכם או מסביב לה אתם נהנים מצילם של עצים שמוסיפים גם לאדריכלות הנוף, כדאי לכם לבחון לעיתים קרובות יותר את הצנרת. שורשי עצים מחפשים תמיד אחר חומרים מזינים באדמה, וקו הביוב הביתי שלכם הוא המקום המושלם עבורם לקבל אותו. במאמר זה תקבלו המלצות מאינסטלטור מומחה בתחום כיצד יש לפתוח סתימות ואם אתם גרים בתל אביב תוכלו לקבל ייעוץ מ- אינסטלטור בתל אביב המומחה בתחום.

נקודות תורפה לאורך הצנרת כמו סדקים או חיבורים רופפים יכולים להיות המקום הראשון אליו יחדרו שורשי העץ. מרגע שהם חדרו לצנרת המים שלכם, הם ישגשגו, ובעתיד כלשהו, קרוב יותר או פחות, יתחילו לגרום לבעיות נוספות, חמורות מאוד – החל מפגיעה בשלמות הצנרת ועד לסתימת שורשים מוחלטת.

מה הסימנים לסתימת שורשים בצנרת?

  1. ניקוז איטי בכיורים ובמקלחות

ברגע שהשורשים חודרים לצינורות שלכם, הם ממשיכים לגדול ולהתפשט. בהתחלה אולי לא תהיה לכך השפעה ניכרת, אך ככל שהשורשים יגדלו ויתרחבו, הם עלולים לגרום לסתימה גדולה ואף לפגוע בצינורות.

אחד הסימנים הראשונים של ניקוז סתום הוא כיור, אמבטיה ו/או מקלחות שמתנקזים לאיטם. אם התחלתם להבחין במים שמתנקזים באיטיות, התחילו לחשוד בשורשי העצים שמצויים בסביבת המגורים שלכם.

  1. קולות גרגור מהניקוז

לא, אנחנו לא מדברים על גרגור ניקוז האמבט הרגיל הזה בסוף אמבטיה מרגיעה. ניקוז חסום מלווה לעתים קרובות ברעש גרגור מרושע מצינורות ביוב סמוכים בכל פעם שאתם מדיחים את האסלה, מזרימים מים או מרוקנים את הכיור. זהו קולם של מים שנאבקים לעבור דרך כל מה שחוסם את הניקוז שלכם.

  1. קו המים בשירותים גבוה

סימן נוסף של ניקוז סתום הוא אסלה שלעתים קרובות לא מתנקזת באופן מלא. שורשי עצים בצינורות שלכם עלולים לגרום לסתימה חמורה ממש, במיוחד אם הם מתערבבים בנייר טואלט, מגבונים ופסולת אחרת. כדי להימנע מהצפה שמשאירה ריח רע (בלשון המעטה), וודאו מה מקור הבעיה וטפלו במהרה.

  1. ריח רע מגיע מהניקוז שלכם

אם הפסולת נלכדת על ידי שורשי עצים שחוסמים את קו הביוב שלכם, בסופו של דבר יהיה ריח מאוד לא נעים שיגיע מכיוון הניקוז שלכם. ככל שהזמן עובר ועוד פסולת מצטברת בסתימת שורשי העץ, הריח רק יחמיר.

  1. לחץ המים יורד

לחץ מים נמוך הוא סימן נוסף לסתימה כללית בצנרת. אם לפתע אתם חווים לחץ מים נמוך ברחבי הבית או שאתם מרגישים שיש פחות מים זמינים, כנראה שיש לכם ניקוז סתום.

בין אם הסתימה נובעת משורשי עצים או מכל סיבה אחרת, כדאי שתעזרו באיש מקצוע שידע לאתר את מוקד הבעיה ולהציע פתרון יעיל ומקצועי.

  1. הצמחייה שלכם גדלה מהר באופן מפתיע או שאתם מזהים כתמי דשא ירוקים באופן מיוחד

אם העצים שלכם נראים ירוקים ועבותים בצורה לא אופיינית או שהדשא שלכם ירוק במיוחד בהשוואה לרגיל, ייתכן שיש לכם שורשי עצים בצנרת. בעוד כל הצמחים שחדרו לצינורות שלכם יאהבו את ההזנה הקבועה של מים וחומרי מזון, אתם עלולים לאהוב את זה פחות.

המים מרווים את האדמה עד שנוצרים בו בולענים, שמהווים סימן מובהק לנזק משמעותי עקב חדירת שורשים לצנרת, ואינדיקציה חד משמעית לכך שעליכם להזמין אינסטלטור באופן בהול.

  1. בולענים בחצר

במקרה של חדירת שורשים לצנרת, שגרמה לנזק חמור, אתם עלולים למצוא בולענים ונקודות רכות על הדשא שלכם. צמיחה קיצונית של שורשי עצים בתוך הצנרת וסביבה עלולה לגרום לסדקים ואף לשבור את הצינורות שלכם ולגרום למים לדלוף החוצה ואל האדמה.

  1. עלייה בלתי צפויה בחשבון המים

אם זיהיתם עלייה לא ברורה בחשבון המים, שאין לה הסבר הגיוני, יכול מאוד להיות שאתם מבזבזים יותר מים ממה שאתם יודעים. בדקו את הצנרת שלכם, והתחילו עם צנרת הניקוז.

פתיחת סתימות שורשים

אם גיליתם ששורשי עצים חדרו לצנרת הביוב שלכם, תצטרכו לפנות לאינסטלטור מקצועי כדי להסיר אותם ולהחזיר את זרימת המים השוטפת.

אינסטלטורים מיומנים בפתיחת סתימות שורשים, ולמרביתם יש להם גישה לכלים כמו נחשי ניקוז חשמליים, שחותכים ומסירים באופן מכני את שורשי העצים. בעזרת סילון מים מפעילים לחץ גבוה ומפוצצים את השורשים. איתור הבעיה נעשה כיום באמצעות חיישנים ומצלמות זעירות, שמאפשרות לאתר את מקום הבעיה באופן מדויק ולאבחן את מצב הצנרת לכל אורכה בכדי לבחון את גישת הטיפול ולהציע את הפתרון הטוב, היעיל והמקצועי ביותר.

אף על פי שהכלים הללו הם פתרון מצוין לכל ניקוז חסום, בשימוש לא נכון הם עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת. זו הסיבה שחשוב לפנות ל- אינסטלטור בפתח תקווה מקצועי המיומן בשימוש בכלים אלו להסרת שורשי עצים מהצינורות.

תפריט נגישות

×
תוכן עניינים

אינסטלטור צדיק ובזמן.

השאירו פרטים או התקשרו ואחזור אליכם במהירות