איתור נזילות ברעננה

רק במאה הקודמת צינורות מים וביוב החלו להיכנס אל תוך קירות הבתים. לפני כן הצינורות היו מחוץ למבנים ואם נלך עוד מאה אחורה נגלה שלא הייתה מערכת אינסטלציה ביתית בכלל. באותם זמנים היה צורך לצאת מהבית כדי לשאוב מים או לחלופין לצאת מהבית כדי לשפוך מים משומשים. היום זה נראה לנו מובן מאליו שבתוך הקירות עוברים צינורות וכל מה שאנחנו רואים אלה אביזרי הקצה בהם אנו משתמשים ביום-יום כגון אסלות, ברזים וקולרים. כמעט ולא נותרו מבנים בישראל שצינורות המים שלהם עוברים מחוץ לקירות המבנה. מהסיבה הזו קטן משמעותית הסיכוי לפגיעה באינסטלציה בעקבות מפגעי מזג האוויר או כל פעילות אחרת שיכולה לפגוע בהם. הצינורות מוכמנים בתוך הקירות ומוגנים היטב. עדיין, לעיתים נדירות, קורה שיש נזילה מאחד הצינורות. כדי לדעת האם יש נזילה כשלא רואים את הצינור נרחיב על כך בהמשך המאמר. העניין הוא שאם כן יש נזילה יש גם קושי לאתר אותה ולטפל בה כיוון שאכן אין גישה חופשית אל מערכת האינסטלציה בדיוק כפי שאין גישה ישירה למערכת החשמל שעוברת בקירות הבית.

כך תדעו אם יש נזילה

הסימן הראשון והכי פשוט להבחנה במקרה של נזילה הוא רטיבות בקיר או ברצפה. ניתן לראות כתמים חומים או שחורים, במקרים קיצוניים יותר הכתמים האלו הופכים לעובש. אם מדובר בקיר בטון כנראה שניתן יהיה לראות קילופים על הקיר ונסיגת צבע/טיח. אל תטעו במחשבה שהסימנים הם זמניים וניתן לצבוע אותם כדי להעלים אותם לצמיתות. הסתרתם תחמיר את העניין ותקשה עבור האינסטלטור על איתור מקור הנזילה. היווצרות הסימנים האלו מעידים על כך שיש דליפה מאחד הצינורות שבתוך הקיר או מתחת לרצפה וחשוב לטפל בהם בהקדם. אי טיפול בבעיה לאורך זמן תגרום לנזק בלתי הפיך לתשתיות המבנה ואף לנזק חמור ומסוכן ברשת החשמל. פנו אל אינסטלטור מקצועי עבור איתור נזילות ברעננה שיאתר את מקור הנזילה ויטפל בה בהקדם. לאיתור הנזילה יש מספר שיטות מתקדמות אשר יקלו על העבודה ותסייע לבעל המקצוע לעשות אותה בצורה נקייה ומהירה.

איתור נזילות ברעננה בשיטות מתקדמות

הקריטיות שבאיתור המקור המדויק של הנזילה היא לגרום לכמה שפחות נזק לקיר או לרצפה. האמצעי המתקדם הנפוץ ביותר שיש היום עבור איתור נזילות ברעננה היא המצלמה התרמית. המצלמה פולטת קרני אינפרא אדום ובכך צובעת את האזור המצולם לצבעים שונים עבור אנרגיית חום וצבעים שונים לאנרגיית קור. בכך שניתן להבחין בין הטמפרטורות אפשר לפענח שהאנרגייה החמה היא היבשה והאנרגיה הקרה מצביעה על רטיבות, וככל שהאנרגיה קרה יותר כך הרטיבות גבוהה יותר ומכאן זה כבר פשוט למצוא את מקור הנזילה. בדרך הזו האינסטלטור ידע בדיוק היכן לקדוח כדי לתקן את הנזילה. תארו לעצמכם שבעבר האינסטלטור יכל רק לשאר את המיקום ולקדוח שטח עצום בקיר או ברצפה לאיתור צינור המים שבו יש נזילה. ניתן לאתר נזילות מורכבות יותר בשטח פנים גדול יותר כמו נזילה בצינור מים ראשי של רחוב או שכונה באמצעות גז. מחדירים גז נקי ולא רעיל בצבע אל צינור המים מאחד הפתחים ומחפשים את האזור בו ניתן לראות דליפה של הגז. ישנן שיטות נוספות לאיתור נזילות אך מומלץ לפנות אל אינסטלטור מקצועי שיאבחן את הבעייה וידע לתת לכם בדיוק את הפתרון ואת השיטה המומלצת ביותר עבור איתור נזילות ברעננה.

צינורות אינסטלציה

אופן טיפול בנזילות

  • איתור מקור הנזילה – כפי שכבר ציינו לעיל, איתור הנזילה זה השלב הראשון בטיפול בה. 
  • חשיפת המקור – במידה והנזילה נמצאת בקיר אז יש צורך לקדוח באזור הנזילה כדי לחשוף את הצינור. אם הנזילה היא תת רצפתית ייתכן ויהיה צורך לפרק חלק מהרצפה בין היא בנויה מפרקט או מקרמיקה.
  • תיקון צנרת – אחרי שהחלק התקול של הצינור נחשף, המקור של הנזילה, האינסטלטור יחליט כיצד לתקן אותה. בדרך כלל הפתרון הטוב ביותר הוא להחליף את כל החלק של הצינור מקצה לקצה. אם הנזילה היא מאחד החיבורים אז ההחלפה תהיה כנראה רק של החיבור.
  • שאיבת מים – אחרי שבעיית הנזילה טופלה יש צורך לייבש את האזורים שנפגעו כתוצאה ממנה. אם הנזילה הגיעה לרצפה זה אומר שהמצא התת רצפתי נספג במים. כדי לייבש את המצא אין צורך לפרק את כל הרצפה. יש חברות טכנולוגיות שיכולות לבצע את הייבוש ללא גרימת נזק נוסף. העניין תקף גם לייבוש הקיר.
  • איטום – לאחר ייבוש הקיר והרצפה ניתן לסגור ולאטום מחדש את האזור שנחשף לצורך הטיפול בנזילה בין אם באמצעות טיוח פשוט או או ריצוף מחודש.

יתרונות איתור נזילות ברעננה

אינסטלטור ברעננה – היתרון המשמעותי של איתור נזילות ברעננה הוא בעלי מקצוע רבים העובדים באיזור, דבר שיוצר תחרות ובכך אתם יכולים ליהנות משירות טוב יותר, מחיר אטרקטיבי עבור השירות וטיפול במגוון שיטות מקצועיות, כל אינסטלטור והשיטות המועדפות עליו.  

אתרים מומלצים לחיפוש אינסטלטור לצורך איתור נזילות ברעננה

כדי למצוא אינסטלטורים מומלצים באזור רעננה כדאי לחפש באינדקסים ואתרים המרכזים את בעלי המקצוע על פי דירוג גולשים כגון אתר מידרג, תוצאות החיפוש בגוגל ועוד. גם הפייסבוק ניתן למצוא דפים של אינסטלטורים מקצועיים ברעננה באיתור נזילות וגם לצפות בתגובות הגולשים כדי לבחון האם האינסטלטור מבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

תפריט נגישות

× < class='eael-toc-title'>תוכן עניינים

אינסטלטור צדיק ובזמן.

השאירו פרטים או התקשרו ואחזור אליכם במהירות