כל מה שצריך לדעת על פתיחת סתימות

בעיות אינסטלציה עלולות לגרום לצרות צרורות, וגם תקלה קטנה עלולה להתגלות כבעיה גדולה. אולם, במקרים רבים אתם יכולים לפתור תקלה פשוטה כמו סתימה בכיור או ניקוז ממש לבד. במאמר תמצאו את כל מה שצריך לדעת על פתיחת סתימות, ומתי בכל זאת כדאי לקרוא לאיש מקצוע.

4 שיטות לפתיחת סתימה בניקוז

  1. סודה לשתייה וחומץ (לא לצינורות מתכת) – סודה לשתייה וחומץ יוצרים תגובה כימית שמסוגלת לפרק שאריות פסולת ול סודה לשתייה וחומץ (לא לצינורות מתכת) כלוכים קלים. באמצעות הפעלת לחץ ופעולה קורוזיבית על החסימה ניתן לפתוח אותה, ובאמצעות מים חמים לשטוף את הצינור בתום הפעולה. שיטות דומות כוללות סודה לשתייה ומלח/ חומץ, מלח ולימון/ מלח ומים חמים.
  2. קולב לסילוק שאריות ופסולת – יישור של מתלה הבגדים ויצירת קרס קטן בקצהו יסייע לכם לדוג חסימות ולשלוף את הגורם שתוקע את הזרימה בצינור.
  3. ואקום – בעזרת שואב אבק רטוב שפועל בעוצמה ניתן לשלוף שאריות פסולת שנתקעו בצינור וחוסמות אותו. אם צריך להגיע למקום מרוחק יותר בצינור, ניתן להשתמש בזרוע הצרה שמאריכה את ידית השואב.
  4. סודה קאוסטית – כאשר אף אחת מהשיטות הטבעיות לא עובדת, ניתן להשתמש בסודה קאוסטית. יש מגוון מוצרים על בסיס סודה קאוסטית שנמכרים בחנויות למוצרי בניין וטמבוריות שונות, אך השימוש בהם מסוכן, ולא מומלץ לעשות זאת לבד. אם השיטות הקודמות לא עבדו, פנו לאיש מקצוע שיסייע לכם בפתיחת הסתימה בניקוז.

 

סתימה בכיור

מרבית הסתימות בכיור נגרמות בגלל שאריות פסולת שהצטברו בסיפון. ניקוי הסיפון פשוט למדי ומצריך כישורי הברגה פשוטים. כל שעליכם לעשות הוא להניח דלי מתחת לסיפון שמצוי מתחת לכיור, לפתוח את ההברגה ולתת למים להתרוקן. נקו את הסיפון מהלכלוכים שהצטברו בו, ואז פתחו את הברז. הניחו למים הזורמים לזרום לדלי וסגרו את הברז. לאחר מכן, החזירו את הסיפון למקומו. בעת ביצוע הפעולה וודאו שכל הגומיות והסיפון עצמו תקינים, ובמידת הצורך החליפו אותם.

 

סתימה באסלה

סתימה באסלה היא בין הסתימות הכי נוראיות שיש, שכן אסלה שעולה על גדותיה יכולה לגרום לנזק לא קטן. אם האסלה שלכם נסתמה, נסו את שיטת הקולב ונסו לאתר שאריות נייר טואלט או מגבונים. תתפלאו, רוב הסתימות בצנרת הביוב ובשירותים נגרמת ממגבונים, ופעמים רבות היא נוצרת בגלל צעצוע שילד זרק לאסלה או גרב שנפלה לשם בטעות (או שלא).

שיטת הפומפה היא שיטה נוספת לפתיחת סתימה באסלה. שימו לב, על מנת ששיטה זו תצליח, עליכם ליצור ואקום מוחלט, אך עליכם להיזהר מפני מים שניתזים כלפי מעלה בעת הרמת הפומפה ושחרור הוואקום (כן, שרברבות היא עבודה עם סיכון מקצועי, ראו הוזהרתם!).

בכל מקרה שבו אתם שומעים רעשים מוזרים מכיוון האסלה, אם האסלה לא מפנה את המים והצרכים ביעילות או שגובה המים לא יורד, מומלץ לקרוא לאיש מקצוע.

 

חסימת שורשים

חסימת שורשים מאוד נפוצה בצינורות הביוב, במיוחד בבתים צמודי קרקע בשטחי גינות או בסביבה מיוערת. שורשי עצים שחודרים לצנרת ניזונים מהחומרים והמים שעוברים דרכם ומצליחים לשגשג, מה שגורם לנזק משמעותי לצנרת ולחסימה שלה. אם יש לכם חשד ששורשים סתמו לכם את הצנרת או חדרו אליה, אל תהססו, פנו מיד לאיש מקצוע. במקרים רבים ניתן לפתוח את החסימה ולתקן את הצינור. במקרים אחרים ייתכן שתזדקקו להחלפת הצנרת. בכל מקרה, אל תתנו לאיש המקצוע לעזוב לפני שיפנק אתכם בחומר דוחה שורשים בצנרת, שיבטיח שהבעיה לא תחזור על עצמה.

 

פתיחת סתימות בשיטות מתקדמות

שיטות האינסטלציה המסורתיות מוכיחות את עצמן כיעילות, אך כאשר רוצים להימנע מנזק מבני, ניתן לזהות את מקור הבעיה באמצעות מצלמה זעירה עם סיב אופטי, שמחדירים לתוך הצנרת. המצלמה מספקת תמונה ברורה של הצנרת, מאפשרת לזהות תקלות ואפילו סדקים זעירים ומספקת תמונות ברזולוציה גבוהה עם תאריך ושעת הבדיקה לצורך תיעוד משפטי, במידת הצורך.

כיום פתיחת סתימות בדרכים חדשניות חוסכת הרבה מאוד זמן עבודה וכסף מיותר, היא נעשית בצורה שקטה וללא ריחות לא נעימים. למעשה, ניתן לפתור תקלות אינסטלציה, וסתימות בין היתר, בדרך מהירה, קלה ויעילה מאי פעם.

אם אתם מחפשים דרך מהירה לפתוח סתימות, נסו את השיטות שציינו לעיל. לדרך הטובה והיעילה ביותר, פנו לאיש מקצוע. 




תפריט נגישות

× < class='eael-toc-title'>תוכן עניינים

אינסטלטור צדיק ובזמן.

השאירו פרטים או התקשרו ואחזור אליכם במהירות