איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילות במצלמה טרמית
צינורות פגומים שגורמים למים לטפטף או ללחות לצאת מחוץ לצנרת עלולים לגרום לאורך זמן לנזק למבנה – לקירות, לרצפה, לאריחיםף למשקופים ואפילו לרהיטים. אולם, אבחון בעיות צנרת קלות עלול להגיע בשלב מאוחר, לאחר שנוצר הנזק, שכן מה שנסתר מהעין לא נמצא במודעות שלנו, בדיוק כמו צינורות המים שמקיפים את סביבת המגורים שלנו.
למרבה המזל, כיום אין צורך בבדיקות הרסניות, כאלו שמצריכות לשבור קירות, כדי להגיע אל מקור הבעיה. באמצעות מצלמה טרמית, בנסיבות הנכונות, ניתן למצוא בעיות מים ולחות נסתרות ולחסוך הרבה מאוד לכלוך, הרס, זמן וכסף. מצלמת הדמיה טרמית אומנם לא יכולה לזהות לחות בקירות, אך היא יכולה לזהות הבדלי טמפרטורות ודפוסים עדינים, החושפים את קיומם של מים.


איתור נזילות – דפוסי לחות

כאשר מזהים רטיבות או לחות, חשוב לבחון היטב מהיכן הן מגיעות. עם זאת, ניתן לזהות את התפשטותן בבניינים על פי תבנית, שמזוהה עם המקום שבו המים נמצאים.
• לחות או רטיבות בקירות תופיע בדרך כלל בצורת משולש הפוך (שבסיסו בחלקו העליו, והקודקוד בחלקו התחתון), כאשר המים מתפשטים כלפי מטה.
• לחות או רטיבות בתקרה יקבלו צורה אמורפית, לא מובנית עם אזורים רטובים או לחים, המתפשטים ומתרחבים לצדדים ומושפעים מהטמפרטורה של הסביבה.
• הצפה תגרום למים לנדף את הקיר לתוך הבידוד ולהעלות סימני רטיבות או לחות מעלה.
• פגיעה בצינור מים חמים יוביל לרטיבות או לחות חמות למגע.

 
חשוב להדגיש, שרטיבות ולחות הן אחת הבעיות הקשות ביותר לזיהוי בבניין – הסימנים להופעתן, לפחות בהתחלה, כאשר עוד לא נגרם נזק רב, עדינים מאוד וקל לפספס אותם. בדרך כלל קל לזהות את הבעיה לאחר שכבר נגרם נזק, והמים מתחילים לטפטף או שהקיר או התקרה מתנפחים ומשנים את צבעם.
כדי להבטיח אבחון מהיר ומדויק, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמצויד במגוון מצלמות טרמיות, כך שיוכל להתאים את המצלמה המתאימה לעבודה.

מהי המצלמה הטרמית הטובה ביותר לזיהוי לחות? ואיתור נזילות?

לחות נוטה לגרום להפרשי חום עדינים מאוד. מצלמה טרמית המסוגלת לזהות לחות צריכה להיות בעלת רזולוציה גבוהה ורגישות טרמית רבה (NETD). משמעות הדבר היא, שהמצלמה תוכל להציג הבדלי טמפרטורה זעירים. במקרה של רגישות טרמית, הנמדדת ב- mK, כמה שיותר נמוך כך טוב יותר. לצורך העניין, מצלמה בעלת רגישות של 30mK מצוינת ליישומי רטיבות בסביבה הביתית, בעוד שמצלמת רגישות של 100 mKמתאימה יותר ליישומים תעשייתיים וזיהוי הפרשי טמפרטורות גדולים.
בנוסף, עדיף להשתמש במצלמה המאפשרת לכוון באופן ידני את הרמה ואת הטווח של התמונה הטרמית, שכן בעיות רטיבות מופיעות בצורה הטובה ביותר כאשר התמונה מותאמת לטווח של כ- 10 מעלות צלזיוס או 20 מעלות צלזיוס, מה שמבטיח שגם הבדלי טמפרטורות זעירים יוכלו לבלוט לעין.

שילוב של מד לחות עם מצלמה טרמית לאבחון מדויק

 
מצלמות טרמיות יכולות לסייע באיתור מים ואף להעריך את מידת הלחות הקיימת. אולם, זיהוי דפוס שנראה כמו לחות אינו מבטיח נוכחות של מים, ולעיתים יש לאבחן אותו באמצעים ייעודיים כמו מד לחות. בדרך כלל השילוב של מצלמה טרמית עם מד לחות יעניק את האבחנה הכי מדויקת ויוכל לזהות גם מוקדים שבהם עוד לא נגרם נזק רב.
פרט לכך, השימוש במד לחות מאפשר לאשר את מה שהמצלמה הטרמית קלטה, ובכך מדייק את תוצאות הבדיקה והאבחון של איש המקצוע.

דברים שחשוב לדעת ולשים אליהם לב בעת בדיקת רטיבות ולחות במבנה


בעת ביצוע בדיקת מבנה בחיפוש אחר נזילות מים, חשוב מאוד לקחת את הזמן. לא אחת, נדרש לעשות מיפוי של תשתיות המים על מנת לעקוב אחר הצנרת ולזהות מוקדי נזילות ומפגעים נוספים. אף על פי שזה עלול לקחת קצת יותר זמן, פעולה זו עשויה להתגלות כחיונית, שכן בזכותה ניתן לאתר מוקדים באופן מדויק, לעיתים, עוד לפני שנגרם נזק כלשהו למבנה.
כאמור לעיל, במקרה של איתור רטיבות ולחות, מים מזוהים באמצעות הדמיה טרמית הנוצרת מהפרשי טמפרטורה. הפרשי הטמפרטורה הללו עלולים להיגרם כתוצאה מאידוי, קיבול או הולכה, ותהליכים אלו יכולים להיות מושפעים מתנאי מזג האוויר או מהלחות הפנימית שבחלל המבנה. איש מקצוע מקצועי ומיומן יוכל לזהות את כל הגורמים לרטיבות והלחות, לאבחן באופן מדויק את מקור הבעיה ולהציע פתרונות יעילים לכל עונה ולכל תנאי שטח.


חברתנו פועלת בתחום האינסטלציה מעל ל-20 שנים עם עשרות לקוחות מרוצים שחוזרים אלינו בגלל השירות, אמינות ומחירים הוגנים. אנו דואגים להשתמש בטכנולוגיה הכי מתקדמת כדי לתת שרות ללא פשרות ובצורה המקצועית ביותר.

במידה ואתם צריכים אינסטלטור בתל אביב יצאת צדיק או אינסלטור בפתח תקווה אנא התקשרו אלינו או השאירו פרטים וצוות מקצועי ומיומן יגיע אליכם לפתור כל בעיית אינסטלציה

החברה חרטה על דיגלה לתת שרות ללא פשרות עם מקצועיות ואמינות ללא רבב על מנת להעניק ללקוח שירות מקצועי. 


תפריט נגישות

×
תוכן עניינים

אינסטלטור צדיק ובזמן.

השאירו פרטים או התקשרו ואחזור אליכם במהירות